wtorek, 13 czerwca 2017

Jak wygląda szkoła w Anglii? Wywiad z Tosią.

Dzień dobry.  Chciałabym Wam przedstawić wywiad, jaki przeprowadziłam z koleżanką z naszej szkoły. Tosia chodzi do czwartej klasy i mieszkała w Anglii.


Kinga: Cześć, Tosiu, cieszę się, że zgodziłaś się odpowiedzieć na parę pytań dotyczących Twojego pobytu w Anglii. Tosiu, dlaczego mieszkałaś akurat w tym kraju?
Tosia: Ponieważ mój tata dostał tam pracę i z całą rodziną musieliśmy się tam przenieść.
K: A gdzie dokładnie mieszkałaś i ile lat tam spędziłaś?
T: Mieszkałam przez pięć lat w samym Londynie.
K: A jak wspominasz pobyt w Anglii?
T: Mieszkało mi się tam bardzo dobrze i przyjemnie, choć bardzo tęskniłam za swoją babcią, która została tutaj w Polsce.
K: Co Ci się tam najbardziej podobało?
T: Najbardziej podobał mi się mój dom, pogoda, jaka tam była, i oczywiście szkoła, do której uczęszczałam.
K: Czy szkoła w Anglii różni się bardzo od naszej w Polsce?
T: Tak, ponieważ tam lekcje zaczynają się codziennie o 9:00 rano, a kończą o godzinie 15:15. I co sześć tygodni jest tydzień albo dwa wolnego.
K: A czy przedmioty szkolne są takie same, jak u nas?
T: Oczywiście w szkole angielskiej nie ma nauki języka polskiego, ale za to jest język hiszpański. Oprócz tego nie ma takiego przedmiotu jak przyroda, jest za to geografia.
K: Ile przerw jest pomiędzy lekcjami?
T: W ciągu dnia są tylko trzy przerwy co dwie godziny.
K: A czy w szkole w Anglii mogłaś chodzić w swoich ubraniach, tak jak w naszej szkole?
T: Nie, w szkole w Anglii dzieci chodzą w mundurkach. Każda szkoła ma swój wzór mundurka. W szkole, do której chodziłam, chłopcy nosili jednakowe spodnie, koszulę i sweter, a dziewczynki identyczne sukienki i sweterki. W tym stroju trzeba było już przyjść do szkoły i po lekcjach wracało się w nim do domu.
K: Dlaczego wróciłaś do Polski?
T: Ponieważ mój tata dostał pracę w Polsce i dlatego wróciliśmy.
K: To było moje ostatnie pytanie do Ciebie, Tosiu, jakie chciałam zadać. Bardzo dziękuję, że znalazłaś trochę czasu dla mnie.
T: Ja również dziękuję.


Autorka: Kinga D., klasa 4a

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak wygląda szkoła w Anglii? Wywiad z Tosią.

Dzień dobry.  Chciałabym Wam przedstawić wywiad, jaki przeprowadziłam z koleżanką z naszej szkoły. Tosia chodzi do czwartej klasy i mieszka...